به گزارش اختصاصی خبرگزاری شهرداری های کشور “بلدیه آنلاین” خدایار خاشع فارغ التحصیل کارشناسی ارشد از دانشکده فنی دانشگاه تهران با بیش از ۳۰ سال پیشینه مفید فعالیت در بخشهای راه سازی و زیربنایی و حدود ۱۰ سال سابقه در ساخت آزادراه به عنوان مدیر پروژه از جمله قطعه یک آزادراه ساوه – همدان ؛ آزادراه های تهران – پردیس، کربلا ( قطعه دوم ساوه – همدان )، پل زال – اندیمشک و همینطور منجیل – رودبار و آزادراه تبریز – مرند به عنوان سرمایه گذار و چندین پروژه مهم شریانی کشور معتقد است: آزادراه تبریز – مرند ویترین راه های ایران است. دبیر کمیته شرکتهای سرمایه گذار در آزادراهها و سرمایه گذار آزادراه تبریز مرند در یک گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری شهرداری های کشور “بلدیه آنلاین” با تاکید بر اهمیت آزادراه تبریز – مرند – بازرگان برای حفظ آبروی کشور در حوزه بین الملل، دلایل تردید و نگرانی شرکت های سرمایه گذار را برای افتتاح و بهره برداری از آزادراه تبریز – مرند را برشمرد و اظهار امیدواری کرد که دولت چهاردهم و وزیر راه و شهرسازی جدید بتوانند سیاست نادرست و نامبارک تعیین نرخ عوارض آزادراهی و شیوه اخذ آن را یک بار برای همیشه اصلاح کنند تا اعتماد خدشه دار شرکت های سرمایه گذار در آزادراه ها به دولت ترمیم شود. مهندس خدایار خاشع، به نکته قابل تاملی هم اشاره دارد و می گوید : «با مراجعه به تاریخ، سفرنامه ها و خاطرات درمی یابیم که قبل از دهه۷۰ شمسی، همیشه افراد از بهتر بودن کیفیت راه های ایران نسبت به اروپا یاد می کردند، اما متاسفانه در ۳ دهه اخیر، ترکیه ۳ بزرگراه و آزادراه به خاک ایران وصل کرده است در حالی که راه ما یعنی مسیر تبریز – بازرگان هنوز یک راه اصلی با کیفیت نامناسب است.» متن کامل این گفتگوی اختصاصی به این شرح است:
آقای مهندس خاشع ممکن است توضیحی در مورد پروژه های پیشران آزادراهی ارائه نمائید؟